Overgangen en BBQ

Datum:
07/09/2019 - 00:00

Het scoutsjaar loopt langzaamaan teneinde en
we wensen dat bij deze in schoonheid af te sluiten.
Dit doen we dan ook traditiegetrouw met de barbecue
en met de presentatie van enkele kampfoto's.
Uiteraard sluiten echte scouts ook pas iets af
met een kampvuur, dus dat zal zeker niet ontbreken.
Het einde van een scoutsjaar wil ook zeggen een nieuwe start.
Beiden gaan hand in hand. De overgang, de voorstelling van de nieuwe leiding en allerhande randactiviteiten zullen dit voor iedereen mooi duidelijk maken, alsook de bekendmaking van de voorlopige data van de kampen van volgend jaar.
De barbecue valt dit jaar naar goede gewoonte begin september, dit met de hoop op een laatste stevige inspanning van ons Belgisch zonnetje.

Start om 13.30u met een grote opening
14.00u start overgangsproeven van jin naar leiding
14.30 kapoenen welpen en kabouters
15.00 van welpen en kabouters naar jonggidsen en jongverkenners 15.30 van jongverkenners en jonggidsen naar gidse en verkenners 16.00 van gidsen en verkenners naar jin.

Tussendoor heb je tijd voor een hapje of drankje te nuttigen, te snuffelen in de tweede hands shop of tussen de verloren voorwerpen van het kamp of te springen op het sprinkasteel.
Om 17.00 start voorstelling

- bekend maken nieuwe jaarthema, - voorstelling nieuwe leiding
- afscheid stoppende leiding
- woordje groepsleiding

- woordje groepscomité
18.00 start aperitief (ongeveer rond dit tijdstip) 19.00u aanvang barbecue met groentenbuffet 21.30u kampfoto's
22.30u kampvuur

Ook alle buren en sympathisanten zijn van harte welkom om eens kennis te maken met de leiding die een heel jaar iedere zondag voor het kabaal zorgt op de scoutsterreinen.

Hopelijk tot dan, Stevige linker de Leiding